تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/18 - 09:42
کد خبر: 495783

در آستانه جشن پیروزی انقلاب اسلامی؛

۲۲ بهمن و حیرت جهانیان/ انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخت

 ۲۲ بهمن و حیرت جهانیان/ انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخت

یکی از ارکان و نگاه‌های ویژه انقلاب اسلامی حتی پیش از پیروزی، اهمیت کف جامعه برای رسیدن به حاکمیتی از نوع «جمهوری» است. نگاهی که از ابتدایی‌ترین جرقه‌های شکل‌گیری انفجار نور، در اندیشه و بیانات امام خمینی (ره) هم دیده می‌شد و همین نگاه تا گام دوم انقلاب اسلامی ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انقلاب اسلامی که با گفتمان نبوی، علوی و حسینی برخاست، با آرمان‌هایش 45 ساله شد و به سوی گفتمان و دوران مهدوی پیش می‌رود. مبانی‌اش عمیق‌تر بر جان انسان‌ها نشسته و امید حق‌طلبان و مظلومان عالم است. در آن ‌سو، دشمنانش فرسوده شده‌اند و رژیم صهیونیستی می‌گوید ۸۰ سالگی خود را نمی‌بیند.

اسلام‌خواهی جامعه ایرانی

یکی از ارکان و نگاه‌های ویژه انقلاب اسلامی حتی پیش از پیروزی، اهمیت کف جامعه برای رسیدن به حاکمیتی از نوع «جمهوری» است. نگاهی که از ابتدایی‌ترین جرقه‌های شکل‌گیری انفجار نور، در اندیشه و بیانات امام خمینی (ره) هم دیده می‌شد و همین نگاه تا گام دوم انقلاب اسلامی ادامه دارد.

 ۲۲ بهمن و حیرت جهانیان/ انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخت

اقشار، سطوح و ترازهای اجتماعی همواره در منظومه فکری مقام معظم رهبری جایگاه ویژه‌ای دارند و حتی در دیدارهای ایشان هم توجه به اقشار مختلف جامعه و نگاه اجتماعی به مسائل از جمله نکاتی است که می‌توان اهمیت تمدنی نوین را در آنها دریافت.

انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخت

با این وصف، انقلاب اسلامی به عنوان تجدید مضمون بعثت، اسلام ناب را بر کرسی حاکمیت نشاند؛ اسلامی که با ظلم و ظالم کنار نمی‌آید و در پی رقم زدن آینده روشن برای بشریت است. اینجاست که انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخته و به همین دلیل، مستکبران در مقابل آن ایستادند.

ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تحریم‌های گسترده، نفوذ جاسوس‌ها، فتنه‌ها، آشوب‌های خیابانی، کودتا، ترور دانشمندان، جنگ سفارتخانه‌ها، جنگ‌های نیابتی و جنگ رسانه‌ای بخشی از روش‌های دشمن برای سرنگونی نظام اسلامی بود.

 ۲۲ بهمن و حیرت جهانیان

در دوران معاصر ، روز ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، *حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود . این حادثه بزرگ قرن ، از یک سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر ، یکی از استوارترین رژیمهای وابسته را ریشه کن ساخت و در کشور ایران ، با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت ، تحولی سیاسی ـ مردمی و عظیم به وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو ، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی ، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب رادر دلهای جهانخوران پدید آورد.

 ۲۲ بهمن و حیرت جهانیان/ انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخت

مکنزی: هیچ قدرت بیرونی امکان تغییر حکومت و شکست ایران را ندارد

مطلب دیگر شایسته توجه این است که مکنزی، فرمانده سابق یگان تروریستی سنتکام در جلسه غیرعلنی کنگره آمریکا گفته بود؛ هیچ قدرت بیرونی امکان تغییر حکومت و شکست ایران را ندارد اما در درون ایران زمینه‌هایی است که باید از آن استفاده کنیم. با این وجود و با توجه به موارد مشابه دیگر از حمایت‌های نظام سلطه از حلقه‌هایی در درون ایران و در ادامه تحمیل شکست به دشمن، باید با دنباله‌های دشمن در داخل برخورد امنیتی و قضائی شود.

علاقه بیش از ۸۵ درصد دانشجویان به انقلاب و شخصیت‌های ملی و فرهنگی

اسفند 97، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وقت خبر داد: نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که به‌طور میانگین بالای ۹۲ درصد دانشجویان ما اعتقاد به خدای واحد، معاد و پیامبر دارند و چون شیعه هستند قطعاً بحث امامت هم در این اعتقاد وجود دارد. ۹۲ درصد میانگین است و ما ۹۷ درصدی هم داشته‌ایم؛ بیش از ۸۵ درصد گفته‌اند ما انقلاب اسلامی را دوست داریم. حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و شخصیت‌های ملی و فرهنگی کشور خود را دوست داریم و به آنان علاقه‌مندیم.

تحلیلگران معتقدند با پیروزی انقلاب اسلامی دین‌داری و معنویت‌گرایی در سراسر جهان احیا شده است. با پیروزی انقلاب، ایران از زیر یوغ بیگانگان خارج شد و استقلال یافت. نظام سیاسی مستقل برپا شد و ایران از کشوری تحت سلطه آمریکا، به کشوری تعیین‌کننده و اثرگذار در سطح جهانی تبدیل شد. مردم از حق رای واقعی برخوردار و در تعیین سرنوشت خود دخیل شدند. قانونی اساسی متکی بر مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی تدوین شد.

 ۲۲ بهمن و حیرت جهانیان/ انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخت

علت مشکلات و ناکامی‌ها

ناکامی‌ها و مشکلات وقتی رخ داده که عده‌ای از مسئولان در مقاطعی، از مبانی انقلاب، رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فاصله گرفته‌اند اما با همت و اراده‌ای که امروز به‌وجود آمده است، بر مشکلات غلبه می‌کنیم. رهبری هوشمندانه، وجود مردمی آگاه و ظرفیت‌های عظیم ملی، انقلاب و نظام را به تمدن نوین اسلامی خواهد رساند که نقشه گام دوم انقلاب است. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منشور حرکت نظام به سوی تمدن نوین اسلامی است که امروز باید یکی از محورهای اساسی در فعالیت جهادگران تبیین باشد.

باید از شهدا و ایثارگران گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای فتنه‌ها و ترورها و شهیدان دفاع از حرم یاد کنیم که با خون و مجاهدت خود انقلاب اسلامی و اسلام ناب را محافظت کردند و امروز مدیون آنها هستیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top